Utveckling 

Produktutveckling

Målsättningen för utvecklingen av Safe Cares produkter är att alltid minska tidsinsatsen för dokumentationsarbetet med bibehållen eller förbättrad kvalitet.

Vi strävar efter att tillhandahålla produkter som håller en hög funktionell standard och i enlighet med Socialstyrelsens normer. Vi använder verktyg och en IT-miljö med en hög kvalitet som ger tillgänglighet för de flesta.

Vi följer utvecklingen genom våra verksamhetskunniga konsulter och gör ändringar i systemet efter hand som nya krav och önskemål kommer från lagstiftare eller från användare.

Exempel på vår höga utvecklingskvalitet för våra 30 000 användare är att antalet supportärenden som registreras är 3-6 per dag.

Kundspecifik utveckling

Vi utför även utveckling och anpassning av våra produkter efter kunders önskemål.

Integration

Vi har integrationer mot KIR, LapsCare, Alfa e-recept samt flera ekonomisystem.

Önskas ännu inte utvecklade integrationer är vi beredda att genomföra dessa.

Arbetsinsatsen för en integration kan variera från någon manvecka för enkel informationsöverföring till någon manmånad.

För ökat effektivitet utvecklar vi ständigt nya kopplingar till externa system. Här är några:

  • Mot ex LapsCare för personalregistrering och Mobipen för uppföljning av insatser
  • Integration mot Raindance
  • Integration mot Ekonoma
  • Integration mot BBIC-modul
Mot Alfa Kommun & Landsting:
  • e-Recept för elektronisk förskrivning
  • Alfa Pen
  • Integration mot e-Dos kommer att kunna ske genom Alfa e-recept
Övrigt:
  • Integration mot Besched
  • KLARA
  • Sesam
  • Nationell Patientöversikt- integration kan genomföras efter genomgång av underlag och förutsättningar